...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

fredag 28. mai 2010

Moi's siste måltid....

skal være dette, hvis han får velge -
og jeg støtter han 100%!!

Jeg kom hjem ifra flyvning i kveld,
proppfull av matinspirasjon og annen inspirasjon ifra "musen" min Grethe
(veldig festlig kollega!)

Hun introduserte meg for matguruen sin, Bent Stiansen,
(ikke sånn fysisk altså...)
- og jeg gleder meg til å prøve både aspargessuppe og myke vårruller!!

Tilbake til Trond Moi og kamskjellene hans -

20 store kamskjell ("Miskjell" hadde kjøpt ferske - så jeg filétterte for første gang;-)
freses i nøttebrunt smør i 20 sekunder på hver side med salt og pepper

Fordel 4 ss finstrimlet sushiingefær, saften av 1 lime, blader av 1/2 plante basilikum, og 2 ss ekstra fin olivelolje over di stekte skjellene -

"og la alle jordiske bekymringer fare," sier Moi...

(også så utrolig lettvint!!)

3 kommentarer:

Ingvild B sa...

Får helt vann i munnen her jeg sitter...
Kamskjell skal på handlelisten! :)

Håper helgen blir goooooooooood!

Klem

Den Franske Landstil sa...

nå ble eg sulten her eg sitter på jobb: )

Tone sa...

Så deilige retter du som alltids disker opp med, blir alltid sulten når jeg er inne på bloggen din:))
Ha en flott søndagskveld!
Klem