...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

onsdag 26. mai 2010

Vi Menn...

er ikke bare for menn, eller rettere sagt -
det ER vel for menn, det er bare at visse menn ikke prøver ut oppskriftene som står der;-)

Denne laksen var knallgod, og den innledet mitt første møte med fish sauce -
som jeg i utgangspunktet var veldig skeptisk til!!
(trodde det var som fiskebuljong liksom -
men den satte jo bare den perfekte Tai-smaken på det!)

Til 4 porsjoner, brukte jeg 500 g Salma-laks
som jeg skar i porsjonsstykker og skviste limesaft over
Det sto i oppskriften av en skulle svi dem av i pannen,
men jeg gjorde som jeg alltid gjør - bakte dem på 150 gr varmluft i 8 minutter

Stekte 1 ss karripasta et par minutter i pannen med olje
Hadde i 1 strimlet rød paprika, 1 løk og 1 gulrot
og stekte ytterligere et par minutter

Hadde i 1 boks crême fraîche (i oppskriften sto det kokosmelk!)
1 ss sukker, og 5 ss fish sauce, og lot det hele koke 5 minutter

Grovklippet koriander på toppen!

(det er en hverdagsrett, eller en "imponere-gjestene-rett")

Ingen kommentarer: