...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

mandag 12. januar 2009

Oreo Cheese cake....





Har hatt dårlig samvittighet for barnevakten helt siden jeg kom hjem natt til søndag... Jeg hadde ikke kontanter, da jeg hadde vært så smart å bruke disse opp på taxien, så hun begynte vel å lure på hvilken useriøs dame jeg var... Sprang over veien med penger nå... det føles litt bedre!

Har akkurat laget kake til Michel, og han bestilte Oreo cheese cake! Jeg har laget den et par ganger nå, men i starten føles den veldig tungvindt å lage, da en trenger mange boller, kopper og kar. Jeg fant endelig ut en lettere måte å lage den på - så her kommer forslaget mitt:

450 g kjeks - eller lettere - 10 småpakker
og 100 g smelta smør kjøres i foodprocessoren, has i 24 cm form
settes kaldt

Skyll utav samme bolle, ha i 225 g filadelfia-ost
og 2,5 dl melis som kjøres til en luftig masse

Pisk to pk kremfløte, eller en stor, sammen med 3 ss sukker
og ha ca 1/4 av denne i osteblandingen
og hell over bunnen.

Sjokolademousse:

Pisk eggedosis av 1 egg og 2 ss sukker
bland forsiktig inn 2/4 av fløten
Smelt 250 g melkesjokolade i vannbad eller i mikro
og hell i tynn stråle.

Ha resten av kremen på til slutt, og dryss over sjokolade

Kan fryses!

1 kommentar:

Dentinista sa...

Yommmmm!!!! Gi MrHermez en bursdagsklemm fra oss imorgen!!!
Natta!!!