...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

tirsdag 2. februar 2010

Kremet pasta med reker og blåskjell...


På tross av at jeg har følt meg mistenkelig uggen i kveld (Nora...et eller annet....)
- klarte jeg faktisk å forsyne meg flere ganger av denne selvkomponerte retten!!
(Torsken jeg hadde kjøpt i tillegg, ble desverre overflødig, og fikk ikke være med!)

Dette er en oppskrift til rundt 4 personer

Jeg satte på pastavannet til å begynne med

Så freste jeg 4 sjalottløk, 1 småhakka gulrot, 1 vårløk og 1 chili i litt olje,
og helte over rundt 2 dl hvitvin

(ja, før dette, satte jeg min bedre halvdel i gang med å vaske 1 nett blåskjell!!)

Jeg tilsatte skjellene, hadde lokket på, og ventet i rundt 3 minutter

(i disse minuttene, skrellet jeg 1/2 kilo reker...ehhh...sånn cirka...)

Så silte jeg til slutt av kraften, og tok vare på den!

Hemmeligheten her, ble sausen:

2 hvitløk, 1 pose koriander, 1 pose basilikum, 2 dl kremfløte, 4 ss hvitvin, 4 ss chiliolje og 4 ss av blåskjellkraften,
blandes med stavmikser
og has i den ferdigkokte pastaen
sammen med rekene
litt ferskrevet parmesan
og til slutt...
blåskjellene...
Leon elsker blåskjell...
her i full konsentrasjon over spise-teknikken!!
(mamma og pappa "litt" stolte da - tror ikke jeg spiste blåskjell i en alder av fire...)

1 kommentar:

Ingvild B sa...

Mmmm...

Og det er imponerende at han på 4 spiser blåskjell!

Ønsker deg en fiiiin onsdag! :)