...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

fredag 22. januar 2010

Fredags-bacon-pannekaker...

4 egg
5 dl melk
2 dl mel
1 ts salt
2-3 ss smeltet margarin

Vårløk
Hakket bacon

La røren hvile i 30 minutter (...står det - men jeg har ikke peiiiiling hvorfor, og heller ALDRI tid til dette!!)

Disse er veldig gode og lettvinte, og jeg steker alltid noen med bacon, og noen uten, så ungene kan ha sukker på!

Det beste er å steke baconet først, så helle litt røre i, sammen med hakket vårløk!

3 kommentarer:

Dentinista sa...

Tips: bacon og sukker
er en fin kombinasjon!!

Hilsen sukkerdronningen...

Inga sa...

Jeg lærte en gang at de 30 minuttene var for at røra skulle svelle, dvs at melfibrene skulle sprekke.

Ellers er sukker og Cointreau en god kombinasjon........

God helg :-)

Fru Hermez sa...

Takk Inga Helene, jeg håper jeg får prøvd med Cointreau'en når jeg kommer hjem fra flyvningi i kveld!!! (Om baaaaaare 14 timer...)

God helg til dere alle!!!