...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

søndag 20. mai 2012

Vennemiddag...



...med andebryst og pavlova på menyen...

Jeg stod på butikken og lurte på hva jeg skulle lage,
med oksesteken i den ene hånda,
og andebrystet i den andre...
Okse ble litt søndag liksom,
så jeg slo til på brystene!!
Det er jo superenkelt å tilberede,
da det bare er å steke dem med skinnsiden ned i en tørr stekepanne i 4 minutter,
deretter 2 minutter på andre siden,
så 15 minutter på 180 grader,
for så å hvile i 15 minutter!!

Potetene skar jeg opp i skiver og kokte nesten møre,
før jeg helte andefettet over dem,
og hadde dem i ovnen de 15 minuttene brystene hvilte!

Scampi stekte jeg kun i rød karripasta,
og tredde dem på spyd sammen med potetene.

Tidligere på dagen,
hadde jeg høstet (.....)
masse rabarbra fra hagen,
og jeg diktet en slags chutney av den!!
Når jeg søkte etter mat med rabarbra i,
fant jeg bare søte ting -
og denne ble helt sinnsykt god!!

Jeg elsker vennekvelder som denne!!

"Candlelight dinner party"



Ingen kommentarer: