...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

torsdag 31. mars 2011

Biffsalat...


Noe i nærheten av denne spiste jeg på Matsalen på Living-senteret,
og jeg har prøvd på beste måte å etterligne den -
biffsalat, med asiatisk vri!!
Skamgod!!

Sett på vann til nudler,
og kok dem møre

Vask forskjellig salat -
jeg brukte babyspinat og isbergsalat.

Hakk i 2 avokadoer, 1 stor mango, 1 hakka rødløk,
ristede cachewnøtter og sesamfrø.

Stek biffstrimler med pepper,
til saften fordamper, og kjøttet steker seg brunt.
Ha til slutt salt over.

Lag dressing av 2 dl olivenojle,
1 dl fiskesaus, 2 dl østersaus (oystersaus), 1 dl soyasaus, 1 dl sesamolje,
4 ss sukker, saften av 2 lime, 2 fedd hvitløk,
2 ts most ingefær, 1 ts sambal oelek (eller litt hakka chili)

Hell dressingen over den ferdige biffen og la det koke et par minutter
så sukkeret løser seg opp.

Så blander du det hele sammen, med nudler og det hele,
og jeg gir terningkast 6!!
(mannen gav bare 4.... - ikke enig!!!)

4 kommentarer:

Frk.Virrum sa...

Hørtes godt ut!
Satt en gang ved siden av ei som spiste denne på Matsalen, og tenkte at det der så innmari godt ut..fikk rett da, altså! :-)

Dentinista sa...

Nam!!

Ingrid Tunheim sa...

Hørtes kjempegodt ut...kanskje jeg skal prøve den på Matsalen først. Har aldri spist der. Ha en fin kveld.

Anonym sa...

ser veldig godt ut!