...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

fredag 5. mars 2010

Tango for to...

Heldigvis (eller ikke sånn ment)
ble foreningen hos meg forskjøvet...
Heldigvis (fortsatt ikke sånn ment)
fikk jeg prøvd hvordan både filodeig og avokadopuré
oppførte seg, før retten skulle serveres gjestene...
(mannen er ikke gjest, da han faktisk var deltagende på kjøkkenet i kveld!!)

Indrefilét stekt slik du liker å steke den

Avokadomousse
(neeeeiiii, jeg mente AUBERGINE!!)

For en tango for to, brukte vi 1 aubergine
grillet den svart på grillblusset,
eller gjør som i oppskriften, stek den i tørr panne til det lukter svidd!
(her er kunsten å steke den NOK - kjøttet skal bli mykt inni!)

Vi skrelte auberginen, eller som i oppskriften, skrape ut av skallet,
og hadde kjøttet i en gryte sammen med 1/2 ts sambal oelek
(eller litt chili)
salt og pepper
1 ss crème fraîche

Vi kjørte stavmikseren igjennom puréen, så det resulterte mere i en mousse!!

Di friterte filopakkene i forgrunneni bildet her, er fylte med chèvre og fiken...
(men kan for all del fylles med det meste!!)

Filodeig var noe nytt for meg, og jeg erfarte, at papiret IKKE kunne ligge på benken å vente på at jeg forberedte resten av middagen!!
(det stivnet, og kunne ikke brukes...)

Well, jeg delte et pilopapir i fire
la en fiken, en 1 cm skive chèvre i midten
og snurpet pakken sammen til en liten pakke

Vi varmet frityroljen til fresepunktet,
hadde pakkene oppi
(best å ha en liten panne, så oljen dekker hele pakkene)
og etter 30 sekunder,
var pakkene gylne!

Foreningen er fortsatt forskjøvet hos meg, nå er alle ungene syke nok en gang,
og vi kan bare roe helgen helt ned -
for det mest spennende som skjer er i huset,
er å vaske...

1 kommentar:

Dentinista sa...

God bedring fra London!!