...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

torsdag 11. mars 2010

Rødbetesalat som tilbehør til det meste!!

Denne franske salaten har jeg hentet ifra favoritt-kokeboken min "Med lyst på livet" -
og ferske rødbeter er jo en undervurdert grønnsak -
i hvert fall i mitt kjøkken!! (Sunne er di vel og!?!)

Denne skulle vært med Endive-salat, men Anne og meg hadde handlet ♥
Så skulle det vært ristede solsikkekjerner, men her ble det pinje!

Vask rødbetene godt, og kok dem møre
(jeg skrelte dem først, men svigermor sier at dét skal en ikke gjør!)
Når di er kokte, er skallet veldig lett å ta av

Dressingen består av 3 ss rødvinseddik
1 ts fransk sennep
5 ss olivenolje
salt og pepper

I kveld ble det Hermez-middag, med fiskekaker,
båtpoteter, og denne salaten!!

Ingen kommentarer: