...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

tirsdag 1. desember 2009

Pai med smårettbacon

Hvis du vil ha en rask og enkel middag som alle familiemedlemmer blir glade for, er denne paien løsningen! Så lenge du har en pakke butterdeigplater i fryseren, og en pakke smårettbacon eller skinke i kjøleskapet, er du allerede langt på vei!

Sett ovnen på 200 grader

Her brukte jeg tre plater butterdeig, som tiner på et blunk på kjøkkenbenken, før di slås sammen, og trykkes ut i en paiform
Mens ovnen blir varm, røres 4 egg og 1 pakke matfløte isammen
og det du måtte ha av grønnsaker i kjøleskapet
(jeg brukte en halv paprika, én vårløk og litt salvie)
salt og pepper

Prikk med gaffel, og forstek paiskallet i 10 minutter
Hell røren over, topp det hele med ost
- og her kommer eksperimentet mitt:
slå av ovnen,
og gå og hent ungene i barnehagen!!

Perfekt stekt pai når alle sultne kommer veltende inn døren!!
(ta i betraktning at jeg henter 3... ting tar tid!!!)


1 kommentar:

ingrid sa...

oy...så veldig fristende ut :-)
Koselig blogg!!