...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

onsdag 14. oktober 2009

Roma-snobberier...




Det ble en hektisk tur/retur Roma i går, min første til Roma, (håper virkelig på en privat om ikke så altfor mange år!!) ruteflyvning, i motsetning til charter som jeg har fløyet denne sommeren, med et mye mere reisevandt klientell, med høy champagneføring på di fremste radene, og nedovermunn, på noen, og jeg spør megselv om man må være arrogant når man har mye penger, oppovermunn på oss, noe heseblesende, veldig travle, purser Tone i front til å lede an, Tone - slå opp på flyvertinne, der finner du henne, min andre tidligerer ukjente kollega, veldig søt og nå kjent, som ble smekket på fingrene av ev noe eldre passasjer, da hun skulle være så vennlig å hjelpe han med å rette opp stolryggen (ja, mange trenger faktisk hjelp til det!) der hun blir smekket, og støkker, er det virkelig mulig, jo, det er visst det, nei - gi meg Las Palmas og charterfeber foran dette snobberiet...


Da smakte Champagnen og hummersuppen ekstra godt oppe hos Anemone og Per Ove - interiør på høyt, høyt nivå - alltid som å komme rett inn i et tredimensjonalt interiørblad, der øyet aldri får nok, og samtalene spinger raskt, vi vét vi må snakke raskt, timene går sltfor fort, så er det slutt - for denne gang - men kanskje ikke så lenge til neste...

2 kommentarer:

Tiril sa...

Et herlig innlegg, så sant som du sier;))
Jeg har reist til Roma på denne tiden av året, vel, jeg sitter nok bakerst , men jeg har og sett på dette snobberiet og sure miner ikke minst når vi står ved rullebandet og skal hente koffertene, jammen tror de der er tjenere til for de, haha , der står de lettere beruset fremdeles med nedovermunn, burde den ikke gått oppover etter flere glass champis? de gjør iallefall min.
Ha en fin dag.

Fru Hermez sa...

Så sant som der er sagt! Det er liksom di blikkene - ovenfra og ned... Fløy København i går - og det var en helt annen flyvning! Så fløy jeg opp til Alta, hvor jeg er nå, og det kan jeg forsikre deg om var enda en annen flyvning.... Gleder meg til å komme i butikken din snart - du har vel fått inn julevarene!!
Ha en fin dag til deg og!