...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

fredag 16. oktober 2009

Fiskesymfoni fra Alta...

Kokken på hotellet i Alta, delte ut kunnskapene sine, og fortalte velvillig hvordan man laget denne retten som sto på menyen!! Jeg har sittet alene med Leon her i kveld, sammen med gullrekken, selfølgelig, og spist denne retten rett i fra folien med både gaffel og skje - i nytelse over denne suppen som dannes i bunnen!! Dette er super enkelt, og veldig imponerende - der det kuleste er å lage små pakker til hver gjest.....

Jeg brukte - men DU kan bruke helt andre fiskearter -
litt torskefilet
litt breiflabb
litt blåskjell

Skell gulerøtter, sellerirøtter, vårløk, og dét du måtte ville av grønnsaker, med ostehøvel
legg grønnsakene i bunnen av folien
legg over fisken og blåskjellene
legg over terninger av Meierismør
salt og pepper
presset hvitløk
litt hvitvin
litt cognac
1 ts sambal oelek eller litt chili

Knytt isammen folien
inn i ovnen på 180 grader varmluft
15 minutter

Serveres med godt brød, og skje!!
(suppen i bunn er helt rå!!)

(Jeg er i rødvinen - jeg vet ikke hva du er - men nyter virkelig fredagsfølelsen...)

3 kommentarer:

Junior sa...

Ja, den hørtes goe ud! Må prøvas!

Fru Hermez sa...

Gleder meg t å høre om dere likte den!!

Dentinista sa...

D så godt ut!!!!!!!