...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

søndag 12. juli 2009

Fylt okse indrefilet

I stedet for å haste hjem for så å slite sofa her i Orknøygata, bestemte vi oss for å prøve å fortære det jeg hadde tatt opp ifra fryseren - helt unødvendig i følge mannen, da kjøleskapet var fyllt opp med nye og ferske kjøttvarer -men jeg har hatt dårlig samvittighet for denne fantastiske indrefileten Jeannette og Harald drog til fjells, bare så altfor dårlig at di ikke fikk nyte den sammen med oss!

Jeg skar av bare en tredjepart av fileten
skar denne nesten over på langs, og banket den så flat jeg klarte
Jeg la på et fyll av soltørka tomater i olje
mazarellaost
pepper
ferske basilikumblader
litt pesto
- og igjen - her er det smak og behag!
Så rullet jeg kjøttet til en pølse, og surret en bomullshyssing rundt over det hele
(jeg har alltid hatt lyst å lage dette!)

Deretter var det bare å smøre den med salt og pepper, og steke den i smør i panna -
til det enten pipler blod ut, eller kjøttet har får en kjernetemeratur på 57 grader

Fantastisk Jeannette og Harald - på tross av at dyret har ligget et par-tre år i fryseren -
jeg loooover jeg skal lage en reserve-indrefilet til dere når dere kommer hjem!

Ingen kommentarer: