...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

fredag 15. mai 2009

Nå gikk det noen dager gitt, dagene fyker som for oss alle... Jeg synes jo ikke det er det kuleste å blogge fisk på en fredag, men jeg bare MÅ reklamrere for Salma - lakseloin'ene Wenche i frokost-tv alltid sverger til! Jeg lovte sist jeg prøvde meg på en lakse-middag, at det var siste gang vi skulle slite oss igjennom laksen her i huset - men det var FØR jeg prøvde Salma!

Det er det beste stykket på den norske laksen, skinn og garatert benfri (dét liker vi!), og jeg fikk den på halv pris! (gikk ut på dato for noen uker siden....neida...)
Jeg hadde laksen i folie, badet med olivenolje, sojaolje, sitron, salt og pepper, pakket den inn, og lot den ligge i ca 30 minutt
Så er det asparges-sesong (sa Wenche...)- så di fikk seg en runde i olivenolje i panna, og havsalt over
Potetsalaten var jammen en hitt til denne retten òg - så da har vi hatt den som tilbehør tirsdag, onsdag og torsdag - altså en fordel å lage stor porsjon når en første lager!
Jeg mener ikke dette er en fredagsrett, men den skulle vært blogget i går!

Ha en fortreffelig helg alle sammen der ute!


3 kommentarer:

hvitstil.com/Christine sa...

Mmmmm. Det skal jeg og prøve. Når du skriver at du lot laksepakken ligge i 30 minutter, hvor lot du den ligge? I stekeovnen? Varmt?

Har du en god(og mager) oppskrift på potetsalat?

Jeg har nettopp oppdaget bloggen din, fikk tips fra en annen blogger da jeg spurte om middagstips i går.

Vennlig hilsen C

Fru Hermez sa...

Så hyggelig da! Jeg har en mager potetsalat som jeg skal blogge i løpet av dagen! Jeg har vært skikkelig off-line i helgen - travelt med 17.mai! Laksen låg i folie, på kjøkkenbenken! Så pakket jeg den inn i marinaden! Godt at du spør - jeg skriver ikke alltid så tydelig!

Ha en strålende dag!
Kjersti

hvitstil.com/Christine sa...

Tusen takk.
Christine