...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

mandag 25. mai 2009

Mandager har blitt en naturlig ryddedag... Huset flyter over med leker over absolutt alt, kleshaugen har vokst seg kjempestor, hageputer slenger rundt omkring, og kjøleskapet lider av alle ukens rester som har hopet seg opp... Huset må liksom nullstilles, og jeg bare undrer meg over hvem som skulle gjort den jobben dersom jeg ikke var her... (skjønner at folk som jobber 100% begge to sliter...) Mandagen blir en naturlig fisk-til-middag-dag også - da vi har som regel proppet i oss altfor mye dritt i løpet av helgen... Jeg har super dårlig samvittighet for forrige uke - da fiskemiddagen var totalt fraværende! I kveld har jeg diktet litt med torskefilétene - vellykket denne gang! Kjøpte disse vakumpakkede med sitronpepper på Kiwi - kaller denne

Kremet Fiskekafta

Sett ovnen på 200 grader
Til oss fem, var denne formen med fire torskefiléter i knappeste laget faktisk! (ungene elsket det!)
Skjær opp fire nypoteter i skiver, og legg i en ildfast form
Legg fisken oppå
Skjær en halv eller hel løk og ha over
Kok opp 1 pk crême fraiche, 2 dl matfløte, 2 fedd hvitløk, litt paprikapulver, sitronsaft, 5 dråper tabasco, salt og pepper - og hell blandingen over
La dette stå i 20 minutter, før du heller over litt hakka tomatblanding (den tilsatt basilikum er god!)
La den stå i 10 minutter til - ferdig!

Ingen kommentarer: