...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

onsdag 20. mai 2009

Jeg fikk et spørsmål om en lettere variant av potetsalat, da jeg stopper ved lettrømmen i graden av å lage den lett... Jeg er nok av oppfatning at di ekte råvarene er best til matlaging, men det finnes selvsagt alternativer jeg ikke har oppdaget enda! Kokeboken jeg finner frem vår etter vår er denne
-den har skjønne bilder, gode tips, og går liksom aldri ut på dato!

Oppfordringen min til Hvitstil er å bytte ut potetsalaten med en varm bønnesalat med søtpoteter og chili, dersom man vil ha en lettere variant tilbehør!

1 søtpotet, skrelt og skåret i terninger, og 1 finhakket chili, freses i olje til potetene begynner å bli myke
Tilsett 200 g kokte cannellinibønner (eller andre bønner på boks) og 1 finhakket rødløk
Ha i 100 g ruccolasalat, 50 g stenfrie sorte oliven, og 50 g fetaost

Ha blandingen i en bolle, og hell over litt olje og balsamicoeddik
Salt og pepper



1 kommentar:

hvitstil.com/Christine sa...

Tusen takk. Skal prøves!

mvh Christine