...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

tirsdag 28. april 2009

Potet- og laksequiche(eller torsk som jeg!)
Her skulle en bruke 2 butterdeigplater, og vanligvis lager jeg pai-deigen selv, men platene var supre! Tin dem, og elt dem isammen, og trykk dem ut i formen.
Kok 1/2 bunt brokkoli i 2 minutt, og avkjøl det med kaldt vann.
Bruk 2 kokte bakepoteter, som kuttes i terninger - her kokte jeg i mikro-ovn - ca 15 minutt.
Lag en blanding av 1 boks lett- kesam, 3 egg, salt, pepper, 100 g jarlsberg eller annen ost, og di krydderiene du måtte ønske (i oppskriften sto det 3 ss rosmarin - der jeg brukte 1 ss - men Michel fikk raskt formidlet at han ikke likte rosmarin!!) Pluss 2 vakumpakket laksefiléter, men jeg brukte torskefiléter - siden disse var på tilbud!! (ja, økonomisk av og til...)
Greien er bare at en egentlig kan bruke disse hovedingrediensene, så tilsetter man den fisken og di krydderiene man ønsker!
Stekes på 180 grader varmluft i ca 30 minutter!
Voila! Michel merket ikke det var fisk i denne engang!

Ingen kommentarer: