...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

mandag 6. april 2009

Jeg sitter mutters alene i hjørnet av restauranten på Clarion hotell i Harstad, og har akkurat sett kveldssola gå ned bak di snøbelagte fjellene! Jeg er mutters alene ja, bare med jenta i resepsjonen til stede på hele hotellet - i tillegg til di to jeg flyr med da! Påskestengt - dét er grunnen!
Det er deilig her oppe - en stillhet ulik lenger sør... Men jeg er glad jeg ikke bor her da - det virker så øde...

Jeg har hatt den verste starten på dagen noen kan tenke seg! Telefonen ringte og drog meg ut av søvnen og drømmene mine, og det lyste "Trafikkvakta" fra displayet! HVAA??? Har jeg forsovet meg?? Joda, da var klokka kvart over seks, og jeg hadde insjekk klokka seks - avgang klokka syv! Jeg hev på meg uniformen, slengte vinterjakka og skoene i kofferten, og ga full gass på pedalen utover - ikke heeelt etter kjørereglene jeg lærte på trafikkskolen... Usminka og naturlig (....) sprang jeg til gate 17, mens passasjerene gikk ombord... Men vi gikk på rute, og landet før rute, og sminken kom på litt etter litt gitt! Jeg hadde lagt inn i kalenderen på telefonen at jeg skulle sjekke inn klokka åtte... dér var feilen...
Ellers ble det en fin dag - mange påskepassasjerer, flere babyer enn vanlig, mere armer og ben, men et vellykket slag for den norske luftfart - nå kan jeg legge meg - godt anende om at dagen i morgen IKKE begynner klokka seks...

Ingen kommentarer: