...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

onsdag 7. januar 2009

Stjerna mi skinner i vinduet enda... det er liksom så trist å ta den ned! Jeg føler vel egentlig at vi trenger litt lys i mørke, og lar den lyse en stund til. Stjerna og julekortene skal få henge en god stund inn i januar, hadde jeg tenkt. All den energien, frustrasjonen og kronene som ligger i disse julekortene, så er det av respekt og glede jeg lar dem henge! En blir jo ikke akkurat lei av å studere disse deilige ungene da - noen av dem ser en jo kanskje bare på julekortene!


Marianne fyller år i dag! Gratulerer med dagen! Det ble feiret nede på Déjà Vu, sammen med gode venninner! Jeg fortsatte feiringen av henne i kveld med å lage rugbrødet hennes! Jeg har ofte lurt på poenget med å lage brødene selv, en får jo kjøpt så mange gode i butikken - men dette brødet er grunnen... Det topper alle rugbrød jeg noen gang har prøvd - det fra Helgø, fra Ostehuset - jeg utelater HC sin gjærbakst i denne vurderingen... Problemet var bare at deigen ble så knallhard at maskinene mine ikke klarte å elte den! Jeg prøvde Kenwooden, gikk over til Foodprosessoren, til jeg fant en annen type visp i skuffen, og gikk tilbake til Kenwooden igjen... Stakkars - den hadde aldri før fått en sånn påkjenning! Oppskriften kommer i morgen, jeg må bare se og di blir vellykket med å bytte ut sesamfrø med hvetekli... kanskje jeg bommet der... Nå står deigen altså kaldt ute i vindfanget - og der skal den stå og godgjøre seg til i morgen...

Drama-queenen her oppe har hatt en bedre kveld i kveld - våknet såvidt i innsovningsfasen - barnevakten for lørdagen er i boks, og jeg er fornøyd med dagen og det den har gitt meg!
Det ble ingen bilder i innlegget mitt i kveld, en intern feil oppsto... og sånt skjønner ikke JEG meg på!

gratulerermeddagenmarianneoggodnatt

Ingen kommentarer: