...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

fredag 5. desember 2008

Er bedre i fingrene nå... Ungene er rene og pene og sover, mannen er i aquevit'en, og jeg feirer fredagskvelden med et nydelig glass rødvin! En helt vanlig fredag med andre ord! Kartongen Ricasoli er en solid utvalgt blandt katongene - rød vel å merke!

Chili-marmeladen ble veldig sterk, men er sikkert god som tilbehør til all slags kjøttretter - og veldig fin som vertinnegave nå i julen! Med smerten fra i går friskt i minne, skal jeg likevel dele oppkriften med dere, så håper jeg dere kjøper inn plast-hansker!

mos 1 rød paprika - jeg brukte mini-hakkeren til stavmikseren

rens og mos 6 røde chili

hiv dette i en gryte sammen med 340 g sukker og 1,25 dl eddik 7% (den gammeldagse mor hadde i kjøkkenskapet!)

kokes i 10 min

bland 1,5 ts gelatinpulver med 4 ss lunka vann

hell dette i gryta, og kok ytterligere 1 min

helles på glass

1 kommentar:

Dentinista sa...

Gleder meg til å prøve!!!