...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

onsdag 3. desember 2008

Carolines 1 års-dag


Nydelig vintervær ute, og vi har vært i bursdag.

Edel, Lailia, Gro og meg - det ble et aldri så lite crew-treff!

Jeg fikk meg en gåtur opp til Helgø i ettermiddag, tenkte å få tak i noe fersk fisk. Hun damen med "Helgø-skalkane" sto foran meg i delikatessen - jeg lo stille inni meg!

Jeg prøvde meg på Fish & Chips i dag - og dét var verdt turen innom butikken! Jeg er superfornøyd av å plusse på enda en fiskrett på menyen vår - denne anbefales på det sterkeste! Det går faktisk an å invitere gjester på en uhøytidelig middag med fish & chips, pluss pils på menyen.

FISH & CHIPS

Få tak i fersk torskefilét - da kjenner du bare på midten av filéten om det er ben i den.

Vi var to personer på denne oppskriften -

400 g fisk

deles i små stykker og marineres i saften av 1 lime, 2 fedd hvitløk, 1 ss worcestershiresaus, salt og pepper

Bland 2 egg med 1 dl mørkt øl (jeg brukte lyst) og 5 ss mel

Skjær båtpoteter

Forstek dem i halvvarm frityrolje (solsikkeolje) i 6 min, ta dem opp og legg dem på papir

Hell røren over fisken og bland godt

Sku opp varmen, og la oljen bli helt varm

Legg potetene tilbake og sprøstek dem, legg dem deretter på papir og dryss på salt

Legg fiskebitene i oljen, og stek dem i 3 min - til di er lysebrune

Jeg lagte en slags tartarsaus/remulade ved siden av, i tillegg til å ha ketsjup -

1,5 dl majones

1/2 ts sennep

1/2 ts sitronsaft

litt hakka sylteagurk

litt hakka kapers (hadde ikke)

litt hakka grønne oliven (hadde ikke)

1/2 ts tørka persille

1/2 ts tørka gressløk

Ingen kommentarer: