...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

tirsdag 28. juni 2011

Steinbit på prøve...

...etter flere tilfeller med tran-smak,
gir jeg den enda en sjanse...

Potetpuréen ble i hvert fall bra med den nye potetpressen ifra Ikea!!

Til 5-6 personer, trenger du 1 kilo steinbitfilet,
som du fjerner alle ben ifra
(selv om det er filet, ER det ben!!),
og fjerner den hvite hinnen, som jeg trooor lager tran-smaken...

Jeg freste 1 rød paprika, 1 løk, 2 fedd hvitløk,
3 ts chilipulver, 1 ts knust ingefær.
Hadde i 1 fiskebuljongterning,
1 boks kokosmelk, og 1 beger creme fraiche,
og hadde i maizena til jeg fikk den tykkelsen på sausen jeg ville.

Fiskestykkene ble pepret med sitronpepper,
og fikk koke i sausen under lokk i 5 minutter,
og....koriander....
dét hadde jeg selfølgelig ikke....
Smakes til med salt!
Siden fisken kokes I sausen her,
så fungerer nok best den kompakte steinbiten,
i motsetning til torsken,
som nok hadde kokt ut i sanden... eller noe...

Apropos sand -
det er sandvolleyball-fest i Stavanger!!!


Ingen kommentarer: