...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

onsdag 22. desember 2010

Luksusgrøt og Panetone Con Balsamico...

Jammen visste jeg ikke hvordan en skulle lage luksusgrøt før i dag!! Jeg ventet innrykk av barselgruppegjengen MED menn, kl 16, hvor jeg skulle være hos frisøren kl 12.... Tina var innom på morgenen, og jeg meddelte min frustrasjon om hvordan puslespillet skulle legges... Da hadde Tina råd!!
Tina (med hjelp av Tarald på telefonen..) gav meg følgende råd:

Til 12 sultne unger -
Bruk 1 kaffekopp riskorn pr liter HHHHHH-melk, vask kornene i kaldt vann, og blank dem i Meierismør før du heller over melken og gir det hele et oppkok!
(jeg brukte 3 kopper ris med 3 l melk)
Såååååå - inn i ovnen med hele gryten på 30 grader i timesvis!! Min sto fra kl 11 til kl 16!!
Gi grøten til slutt et oppkok, og tilsett 1 egg før servering!!
(tips ifra Sissel på avdelingen til Leon!!)
Smak til med salt!

Mmmmmmmmmmmmmm

Endelig har jeg lært å lage grøt!! (Psssst!! Den italienske juletradisjonen Panetone var digg!!)

Vertinnegaven fra Dentinista ble nyyydelig...

Ingen kommentarer: