...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

mandag 22. november 2010

Haloweenpynten ble til suppe...


Gresskar har jeg aldri brukt til annet enn pynt, så dét var jammen på tide!!
Jeg får damene på forening her i morgen, (ikke syforening, men sånn mat&drikke-forening!!)
og da er det jo alltid en utfordring hva man skal lage!!
I hunger etter inspirasjon, bladde jeg raskt igjennom dette nydelige bladet -
og bildet på fremsiden, inspirerte meg mest!! For noen fantastiske farger!!
Enkel, kremet, og perfekt til forrett...

2 sjalottløk
2 fedd hvitløk
blankes i 2 ss smør

Ha i 600 g renset gresskar uten kjøtt og kjerner
1 melen potet
1 ts karripulver
og 1 l grønnsaksbuljong

Kokes i rundt 25 minutter
og kjøres glatt og fin med stavmikser

Smak til med kremfløte og pepper
(salt er det nok av i buljongen)

Topping - crème fraîche og ristede gresskarkjerner

Så var det bare å finne ut hovedrett og dessert...
(tips mottas med takk!!)

Ingen kommentarer: