...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

onsdag 1. september 2010

Elliot 3 år...



ble feiret med disse fantastiske myke vårrullene ifra Vietnam!!
Eller, fra Stavanger, men laget av Nhung!!

Jeg var så heldig at jeg fikk hjelpe til,
så jeg skal prøve å beskrive hvordan vi lagte di!

Vi dyppet et rundt rispapir i kokende vann så den ble myk,
og la på en middagstallerken.
Vi la på et lite salatblad,
kokte risnudler,
ferdig dampet svinekjøtt,
ferdigdampede scampi delt i to,
litt stekt egg,
1 lang agurkskive,
koriander-blad,
basilikumblad,

og så pakket vi di korte endene av filodeigen opp,
og rullet vårrullen sammen...

Vi dyppet vårrullene i en peanøttsaus eller sweet chili-saus

Denne verden har bare et fantastisk kjøkken som det er verdt å prøve seg frem i!!

Gratulerer med dagen, Elliot!!

5 kommentarer:

Karina sa...

Åh, NAM! Vann i munnen her.. det så skikkelig godt ut det der! Jeg elsker ny og spennende mat, kanskje jeg må teste ut :)

Ha en herlig kveld.

Klem Karina

Mette sa...

Hei pa deg!
Hores farlig godt ut!

Fru Bue Hermez sa...

Hei, søte svigerinne.

Nesten riktig oppskrift, men... Vi pakket dem i rispapir, ikke filodeig- og svinekjøttet og scampiene var dampet/kokt...

Tone sa...

Gratulerer med dagen til Elliot!!
Så bare supergodt ut, vietnamesisk mat er bare helt fantastisk, drømmer meg tilbake til ukene jeg tilbrakte i Vietnam:)
Klem klem

Fru Hermez sa...

Heia Anne!! Jeg håpte du skulle lese bloggen og rette på oppskriften!!! Det skal redigeres!! Ha en nydelig dag;-))

Klem til dere alle!!