...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

mandag 12. juli 2010

Pepperrotsmør til enhver sommerfisk....

Jeg visste omtrent ikke hva pepperrot var, annet enn en rotgrønnsak i familie med sellerirot og persillerot, før jeg leste en oppskrift i KK titulert Geir Skeie, hvor han bruker den i sausen!!
Han brukte den til grillet kveitekotelett, mens jeg kjøpte panerte torskefileter på Rimi -
imponerende gode!! Leon beskev middagen som "Snack, mamma - snack!!"

Sausen, var den jeg ville dele med dere her, som passer til all fisk!!

Kok opp 1 dl kremfløte, og reduser den til halvparten
Ha i 200 g smaør i terninger - husk at ifra her, skal sausen ikke koke!

Smak til med sitronsaft
salt og pepper
1 ss revet pepperrot
og revet sitronskall

Hakket persille

2 kommentarer:

Ingrid Tunheim sa...

Godt tips, fru Hermez. Savner ofte en enkel saus til fisk...

Ha en flott kveld, jeg har snart ferie og håper på mye fisk på Sørlandet. Kun 4 dager igjen..

Fru Hermez sa...

Eg og!!! Ingen slankesaus dette her, men hvem har vel snakket om slanking!!!

Deilig med ferie - dere skulle jo til France også? Jeg har fri til søndag, og syns det er heller nitrist.... tror jeg må selge x....

Ha en deilig ferie til dere!!!