...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

onsdag 2. juni 2010

Scampi og (hvis du vil) torskeloins med couscous...

Scampiene jeg hadde i fryseren, var både rå og med skall -
så da kom jeg opp i "stress-test" -
Hvordan skrelle og rense scampi?
Ferdige i marinaden sammen med torsken,
spurte mannen:"Har du fjernet dritten nå da?"
"Jada, har håndpillet skall og dritt den siste halvtimen!!"
Men da viste det seg at jeg ikke hadde fjernet drittposen langs ryggraden (...)
men på motsatt side - magesekken hadde jeg fjernet!!
(den var jo svart den også!!)
Hellstrøm hadde ikke vært mye fornøyd med meg her...

Marinaden

Hell over nok olivenolje til å dekke det du vil marinere
tilsett 1 hakket chili, hakket sushi-ingefær, 2 fedd hvitløk, saften av 1/2 sitron, 2 ss søt soyasaus, og 2 ss vanlig soyasaus

Så stekes scampiene i varm panne til di blir rosa!

Nydelig med couscous og ristet cashew- og valnøtter...

Ingen kommentarer: