...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

torsdag 6. mai 2010

Benedict...

...gjorde det utenkelige i dag...
Eller - ikke utenkelige, for vi har vel ant at han har vært en krabat vi måtte passe ekstra godt på...
Jeg har det veldig tungt i skrivende stund, og føler vel at hele hendelsen i dag var surrealistisk!!
Vi hadde en super dag, med 2 års-kontroll, barselgruppe, lunsj, og middags-gjester - hvor jeg etter sistnevnte begivenhet, såg ut på Madlaveien, hvor trafikken hadde stoppet helt opp grunnet en motorstoppet Jaguar... "Så rart" - sier jeg, "DEN flotte bilen har motorstopp!?!" Så husker jeg ikke mere, før jeg har advokat Husebø i stuen min, med Benedict i hendene!! Da har gutten gått ut huset på fremsiden, kun i bodyen, gjennom hagen, over singelen, og ut i Madlaveien!! Jeg føler meg selfølgelig som verdens verste mamma, følelsene svinger mellom å krisemaksimere situasjonen, og å tenke at "det gikk jo godt!!" Advokat Husebø reddet livet hans i dag... og det må ha vært en traumatisk opplevelse for også han... Hvordan takker en en mann som har reddet sønnen din?? Jeg kan ikke tro jeg skriver dette... (nå hagler vel snart telefonene inn, fra frustrerte bestemødre og andre...) Det viktigste av alt - det gikk godt med gutten vår.... takket være Husebø... og det ble en alvorlig lærepenge for oss foreldre... Igjen - her ser en hvordan lykken i livet, plutselig kan bli snudd på hodet...
Lykken henger i en tynn tråd - derfor er det så ufattelig viktig å ta vare på den...

13 kommentarer:

Ms BOB sa...

Jeg kjenner jeg får tårer i øynene mens jeg leser. Tanken på at det kunne gått så mye verre enn det gjorde er grusom.
En klem og omtanke til deg fra en mor med barn på samme alder....

Ingvild B sa...

For en skremmende opplevelse..
Hvordan gikk det med Benedict da?
Ble han noe skremt av det?

Vi har en 2 åring (snart) selv og han er borte på et blunk hvis vi ikke har øynene på han.

Det er så fort gjort...

Men heldigvis gikk det bra!
Og det var jo helt utrolig at han ble fanget opp av noen som viste hvor han hørte til!!


Stor klem!

Junior sa...

Å herregud!!! Dåkk må flytta!!!!

Martilie sa...

Takk for at du delte. Vi kan alle trenge en vekker..

Mine jenter er større nå, men utfodringene bare endrer seg.

Husk, man kan ikke være overalt samtidig.

Godt det gikk bra!

Senk skuldrene og nyt resten av kvelden!

Tove

Fru Hermez sa...

Benedict ble litt øm og kosete - akkurat som om han skjønte at noe "litt" utenom det vanlige hadde skjedd...


Tusen takk for gode ord...

God natt...

@__EY__ sa...

Huff,
godt det gikk bra.
"Ære være Husebø !"

Lene sa...

For en sterk historie. Jeg må si meg enig med den første kommentaren, at jeg fikk tårer i øynene av dette...

Tenk om....
Ja den tanken vil nok surre i hodet ditt, og også til mannen som reddet han... Det er veldig viktig at du snakker om det og får det ut. Selv om det gikk bra, så sitter frykten i kroppen...

Tusen takk for at du delte dette med oss. En viktig påminnelse for alle oss med barn.

Mange klemmer til deg og den nydelige gutten din!
Og en varm tanke til bilisten som reddet han!

Lene

Jannicke sa...

...du er ingen dårlig mor fordi at din 2 åring sniker seg unna i et ubevåktet øyeblikk... dette kan skje alle, selv de verste hønemødre..

Godt det gikk bra,
ikke gi deg selv dårlig samvittighet..
J.

denne Karen sa...

Vet du ka? Det kunne skjedd kem som helst, Kjersti! Det går så fort at me får ikkje snudd oss ein gang.
Dåkker e verdens beste foreldre uansett!! Eg føle me både deg å Michel, det må ha vårt sjokkarta, men det jekk jysla godt, takk og pris!
Me OG har verdens raskaste 2–åring, så me vett kor fort ting skjer!
=D

Fru Hermez sa...

Dere er skjønne!!!! God helg til dere alle, og nyyyyt et glass rosé!!!

Store klemmer....

Åse sa...

Herlighet for en støkk det må ha satt i deg. Jeg kjente at det var godt at historien endte bra. Du må bare fokusere på at det endte bra. Det er så befriende å lese bloggen din Kjersti. Du deler så ærlig om både gleder og ting som ikke er hverdagens glansbilde. Det er slikt folk kan kjenne seg igjen i.Ha en god helg! God klem fra Åse

Kari sa...

Huff, for en opplevelese. Godt at dokk har fått gjerde!

madebyjulia sa...

Å guri malla, men enda godt..det gikk bra:)