...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

fredag 9. april 2010

Smilene var ikke så brede...

...etter OSL/LYR i går (Svalbard igjen ja), med all den "commotion'en" i kabinen!!
Vi var heller reduserte etter Svalbard-nattens utskeielser, og såg frem til en avslappet tur opp mot 78 grader nord!! Klare til boarding, måtte vi etterhvert erkjenne at det kom til å bli tidenes tur - da det bare veltet inn med høylytte franskmenn!! Di sto unormalt lenge i midtgangen, surret frem og tilbake, slapp alt di hadde i hendene, og snakket selfølgelig bare fransk... Etter mine 3 år i Génève, snakker jeg heldigvis språket, men det var nesten sånn at jeg ikke var fristet til å avsløre det... Da eldstemann i gruppen fortalte meg at førsteinntrykket av nordmenn ikke var særlig bra, hadde jeg store problemer med å holde munnen min igjen... (klarte det da heldigvis!!) Fremme i kabinen, hadde di visstnok gitt oksygen til en passasjer, men dét fikk jeg ikke engang med meg, jeg som var bak!! Hildbjørg ble hermet etter da hun demonstrerte nødutstyret, og jeg hadde store problemer med å holde fokus på det jeg skulle lese... Vel, vi rakk ikke å tenke mere på at vi var reduserte i hvert fall - om vi skal se på det positive med turen...
På Svalbard er det overskyet i dag, og jeg ser bare frem til å komme ned noen breddegrader...

(Hvilken breddegrad ligger Stavanger på??)

2 kommentarer:

Ms BOB sa...

Breddegrad : 58º58' N.
Lengdegrad : 05º44' E.

Dette er vannstandsmåleren på Skagenkaian.

Litt av en tur dere må ha hatt... Franskemenn og nordmenn er nok ikke kompatible sånn på generell basis. Det finnes selvsagt unntak da... God helg!

Tone sa...

Hei!!
Flott blogg du har, må smile av flyturen, ser det godt for meg ja :)
Ha en fantastisk helg, forhåpentligvis på den 58º breddegrad!!