...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

tirsdag 9. mars 2010

Salma med reste-tagliatelle (fy skamme seg!!) i egenkomponert saus

Salmaen var allerede i kjøleskapet, så da var utfordringen å lage en god saus vi kunne ha til! Begynte på en Hollandaise-saus, men det hele stoppet opp, da kjøleskapet manglet fløte.... så da trikset jeg - her kommer den - 1 sjalottløk surres i litt olje, før jeg har i 1/2 dl hvitvinseddik og 1,5 dl hvitvin, som kokes ned til 1/2 dl. Avkjøler litt, og tilsetter 3 eggeplommer mens jeg rører. Tar sausen tilbake på lav varme, og tilsetter 100 g smør i terninger, fortsatt mens jeg rører, og pass på her at det ikke koker - da sausen vil dele seg!
Jeg tilsetter 2 ss crême fraîche, salt og papper, og hakker opp litt estragon - kan selfølgelig erstattes med hvilke som helst krydder eller urter! Jeg blander til slutt sausen i pastaen - og det er ikke det dummeste jeg har laget! Ehhhh, grønnsaker?? Tja, dårlig med dét her, men masse av gode proteiner og viktige fettsyrer!!

Ingen kommentarer: