...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

fredag 25. desember 2009

Kålrabi-problematikk...

Den reddende engelen Eivind, kom innom og satte sitt preg på kålerabistappen anno julen 2009! Jeg hadde egentlig bare most den jeg, med litt kremfløte og smør, men han brukte tykk, hvit saus i den! Han rev seg i håret da jeg meddelte at jeg bare hadde tre kålhoder til 15 stykker!! "TRE???? Du burde hatt minst 10!!! JEG hadde spist halve den gryta di der!!" Søøøøøder, jeg hater å føle at jeg har for lite av noe... Da kom den hvite sausen på banen, og så hadde vi i fem-seks gulerøtter i tillegg - og vi hadde en hel skål til overs!!

Altså - til tre hoder
hadde jeg i hvit saus laget av 1 ss smør, 2 ss mel, spedd med melk
litt malt muskat
1 liten pk kremfløte
salt og pepper

(Jeg elsker sånne geniale mat-tips!! Takk Eivind!)

Ingen kommentarer: