...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

fredag 11. desember 2009

Julekonfekt-verksted...


hos Dentinista...
som starter med pepperkaker med brie og valnøtter i honning...
(det smaker himmelsk...)
hjemmelaget julegløgg
og nydelig musikk...
og fortsettter med Blåbærkuler...
(disse er kledd i sjokolade siden i går...)
Veeeeeeldig enkelt det meste her!

250 g ekte marsipan
4 finhakkede biter ingefær på glass
(alle som lager sushi har dette i kjøleskapet, derfor var det bra vi var hos Dentinista!)
1 ss blåbærsyltetøy
2 ss whisky eller cognac
melis
pynt

Alt blandes og melis tilsettes helt til den ikke klisser så veldig!
Da Helgø var utsolgt for nougat
(grrrrrrrrr...skulle ikke tro julen kom hvert år...),
måtte jeg finne noe annet i Maison Mat&Vin, som jeg gikk rundt å leste igjennom butikken,
så da ble det Sitrusmarsipan - et friskt innslag i den ellers så søte konfektverdenen...

250 g ekte marsipan
3 ss finhakket apsikat
(NEI, hverken meg eller han på to-og-tyve-og-et-kvartér i butikken visste hva dét var...)
(Sukat-Apsikat=samme familie=samme hylle)
1 ss syltet sitronskall, evt litt ekstra apsikat
(jeg brukte selfølgelig det siste alternativet her!)
finrevet skall av 1 appelsin
1-2 ss honning
melis
pistasjenøtter til pynt

Alt blandes og formes til en firkant på ca 2 cm tykkelse
Melisstrø...

Ingen kommentarer: