...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

søndag 16. august 2009

Så satt jeg her da... og trykker i Bergen, i mangel av trillekofferten min! Jeg burde jo ha visst at en slik ting ville skje på en dag som denne, etter en VELDIG hyggelig kveld hos familien Tunge Lunde i går... Vi startet denne eviglange dagen med en tur-retur London (altfor tidlig for denne kroppen...), fortsatte videre til Oslo, der vi hadde flybytte, før vi drog videre til regnfulle Bergen. I Oslo gikk jeg letthendt av flyet, hvorpå kofferten min låg igjen i hattehyllen - UTEN Crew-tag, for sikkerthetsskyld med mitt tidligere navn Ekkje på navne-tagen, og bare sånn for å toppe det hele, hadde jeg for første gang i historien tatt med meg Mac'en! Jeg gikk ombord i Bergen-maskinen, startet boarding, smilte og sa "hei", da det plutselig datt ned i hodet på meg at "NEI - jeg har glemt kofferten!!!"

"Dét var jammen kjappe 10 000 kroner rett ut vinduet!" tenkte jeg, og det gikk kaldt nedover ryggen på meg... Pilotene hev seg over systemene sine, fant ut at maskinen allerede var airborne, og på vei til Kristiansund! Acars ble sendt til flyet, med negativ tilbakemelding om mistet koffert... Jeg kjente meg plutselig kvalm, og flau, da styrmannen rev seg ut av setet sitt og la på sprang bort til gaten hvor vi hadde kommet inn. - Der sto den ikke heller... 150 passasjerer ventet, uvitende om min personlige tragedie... Da jeg landet i Bergen, ble jeg oppringt av trafikkvakten, og di kunne fortelle om en koffert med navnet Ekkje på, og ikke Hermez... DET ER MEG!! Fantastiske kollegaer ringte og ballerte, fikk kofferten til Oslo, og sender den med siste reis nå om en time til meg her jeg sitter...Crewetransporten skulle inn med en gjeng til Bergen, men ville stoppe her på Flesland, til min store takknemmelighet! Jeg kjenner det skal bli godt å ta av seg bunaden nå, pusse tenner, og kanskje i det minste åpne Mac'en før jeg lukker øynene...

1 kommentar:

Junior sa...

Oh, my god! Du e galen!!
Sallan, så bra det ordna seg då!! Hekkan, men ska ha litt flaks av og te og! For et styr :D