...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

mandag 27. juli 2009

Laks med linser

Det ble Kiwi-laks i dag - "Laks rett på grillen",
men grunnet et forferdelig juli-vær,
"rett i ovnen"....
Med di mørke Pui-linsene i skapet, har en alltid en spennende og sunn middag for hånd!

Jeg satt ovnen på 200 grader
Jeg kokte en halv pakke linser i ca 1 liter vann, sammen med 1 grønnsakbuljong-terning
(disse blir møre på ca en halv time)
I formen med laksen, hadde jeg en halv løk og to gulerøtter, Maldon-salt og sitronpepper
(her igjen, er det bare å bruke di grønnsakene en har i kjøleskapet!)

Med folie over, er fisken ferdig på rundt 15 minutter!

Jeg har vært litt redusert i formen i det siste
(skal ikke si nøff, nøff, for dét blir det tydeligvis rykter av!!)
- jeg kjente jeg hadde et enormt behov for å spise sunt i kveld
- og det føltes knallbra!
(Michel delte ikke min begeistring...)
(Klemme ville ikke engang prøve... han spiste Michels kjøttkaker fra igår!)
(ungene derimot, synes linser er spennende å pille på!)




Ingen kommentarer: