...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

tirsdag 17. mars 2009

Kjøttkakene i går, ble ikke vanlige kjøttkaker - di ble Kjersti's kjøttkaker! Jeg hakket én løk og én paprika i foodprocessoren, blandet i én pakke kjøttdeig, salt, pepper, chili pasta (den sambal oelek'en kan virkelig blandes i alt!), én ss potetmel, og rundt en halv pk matfløte. That's it! Jeg brukte ekte meieri-smør når jeg stekte disse - får mye mer smak! Jeg stekte di på sterk varme, før jeg la dem over i sausgryta. Her er det ikke lov med Toro..... Brun saus, er strengt tatt å brune smør, ca 2 ss, og tilsette 2 ss mel - deretter spes det med væske - og da jeg ikke har kokt kraft på ben osv (......), blir det Knorr eller Toro akkurat her da...... 2 buljongterninger til 1 liter væske. Vi jukser med mye sukkerkulør, og jeg tilsetter som regel litt matfløte og litt soyasaus faktisk! Så er det bare å smake til med salt og pepper - som regel trengs det ikke salt, da buljongen er så salt! Hvis sausen er for tynn, så tilsettes bare litt maizena - her fins både den som skal blandes ut i kaldt vann, men også den som kan blandes rett i sausen! Jeg kokte poteter, gulerøtter og brokkoli, og jeg kan love bollene fikk ben å gå på! Du ser hva som var igjen i gryta.....

Ingen kommentarer: