...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

tirsdag 27. januar 2009


Hjemmelagde steinbitkaker


Disse ble di mest vellykka fiskekakene jeg har prøvd meg på - brukte frossne steinbitfiléer i stedet for laks og torsk denne gangen. Foodprosessor er et must her!

2 sjalottløk
3 filéter
has i prosessoren sammen med 2 egg 1 ss mel
salt og pepper
gressløk

Vi hadde båtpoteter
raspa gulerøtter med sitron
og ketsjup med karri

Ding-dong - der sto Klemmen på døra! Jeg mistenker han for å lese bloggen min, der han da VISSTE vi skulle ha fiskekaker til middag! Så med målet mitt om å lage ukesmenyer, så blir det festlig å se hvem som står på dørene etter hvert! (haha...)

(han likte di)
(sa han hvert fall...)


Revisjon 1 av fiskekaker

Fiskekakene jeg lagte i dag 27.05, var nok di beste jeg har laget. Her anbefaler jeg derfor å bruke fersk 400 g lyr-filét, og ellers det som står ovenfor, men potetmel i stedet for hvetemel.

Jeg kjørte foodprocessoren til massen stivnet litt - helt andeledes enn di forrige gangene jeg har laget dem!

Tilbehør i dag ble små franske, bakte poteter, karri-ketsjup og aioli!

2 kommentarer:

Maya sa...

De så jo faktisk gode ut....kanskje jeg skulle prøvd dem minus løken for ungene her i huset er ike noe glade i løk...og maen ikke i fisk...hihi....men jeg digger fisk og prøver å ha det en gang i uka. Vi hadde tacogryte med pasta i dag og det var himmelsk...hyl ut om du vil ha oppskriften for den er verdt å prøve med nacho stukket nedi.

Tenker det er litt deilig å levere de små håpefulle i barnehagen....her er mini hjemme med mamma enda og hun blir to år i april...en i barnehage og en på skole...jammen ikke mange minuttene alene med seg selv i løpet av en dag nei *dåne*

Fru Hermez sa...

Så koselig å høre fra deg! JAAA, jeg vil gjerne ha oppskrift med fremgangsmåte! Du går hjemme ja - jobber du noe hjemmefra? Så lenge du er innstilt på det, så går det fint - men nå var jeg veeeeldig innstilt på bh.... så da ble det riktig!

Ja, di fiskekakene smakte ikke fisk! Vi er ikke så himmelsk gla i d vi heller!

Ha en strååålende dag!