...den ene halvdelen av interiørfirmaet Edel & fru Hermez...
Her får du innblikk i livet mitt, både privat og professjonelt...

onsdag 10. desember 2008

Jeg fikk uventet beøk av HC og Charlotte i går - klokken var blitt tolv, jeg var fortsatt i morgenkåpen - hysterisk opphengt i disse julekortene... Da steg hun inn her i stuen, som den reddende engelen Gabriel, og hadde hele løsningen til meg! Kortshop!!! Et lite enkeltforetak oppe i Ålebyen. Jeg som skrev jeg ikke ville bestille disse ferdigkortene - nå blir det ferdigkort! Di hadde utrolig mange fine kort, og jeg trengte ikke étt bilde av alle tre! Det var bare å sette isammen så mange bilder jeg ville! Jeg bare digger sånne problemløsere som bare dukker opp når du mest trenger... Venninner er godt å ha...




I dag skulle jeg få pepperkake-deigen isammen, så kan den hvile seg noen dager. Jeg har verdens beste oppskrift - den deler jeg gjerne! Men selfølgelig (der er alltid et men...) manglet jeg både bakepulver og malt nellik! Av og til er jeg så uorganisert! Men blandingen står nå der og venter på meg til jeg har handlet dette - det er jo ikke verre enn det...




250 g smør eller margarin

4 dl sukker

2 dl mørk sirup

2 ss kanel

1 ts ingefær

1 ts kardemomme

1 ts nellik

2 dl vann


smeltes sammen og helles over


13 dl mel

1 ts bakepulver


La hvile minst étt døgn


Stekes på 175 gr i 4-5 min

Ingen kommentarer: